Bij het actualiteitenprogramma Nieuwsuur was gisteren een item te zien over een bosgebied dat dankzij een natuurlievende boseigenaresse letterlijk “van zichzelf” is geworden. Een visie op natuurbeheer van een landgoedeigenaar die Baarn zich, wat natuur en landschap betreft, zou mogen wensen. U kunt het waarom en hoe hier bekijken.
In maart 2025 besprak Behoud het Borrebos ten paleize een voorstel met mevrouw Maya Meijer-Bergmans om een deel van haar landgoed, een groot ongebruikt bosgebied, voortaan voor zichzelf te laten zorgen. Het leek een constructief gesprek, maar dat was buiten de waardin gerekend. Op de website van Behoud het Borrebos verscheen daar dit artikel over: Eerlijk overleg of schijnvertoning?